Monday 15 September 2014

Kehidupan Yang Salah di Universiti atau Institut Pengajian

Di petang yang hening ni aku nak berbicara mengenai masalah remaja-remaja di universiti ini.
Termasuk diriku yang kudus dan hina ini.

Aku tak kisah laa kalau kau asal datang bilik orang, tibai makanan orang. stok setahun dia jadi seminggu lepas ko visit. Ingat raya ke apa nak makan banyak2? Sebenarnya aku pun macam tu juga. Aku selalu begging makanan sedap bila gi bilik kawan2. Diorang dah hulur, takkan nak tolak?

Ya.. Aku berwawasan... Sebab kasi korang pahala sedekah...

jangan samakan aku ngan anjing berikut.

Isu yang aku nak bincangkan tentang tajuk ni adalah 3K DI UNIVERSITI.
3K tersebut ialah KELAS, KAFE dan KATIL..

Faham x? Get the idea? Haa.....
Budak-budak U ni.... Dia pikir,,,

Gi kelas,, cari makanan kat kafe,, then tido....

Asal aku tanya... Ko gi mana lepas makan?

"Tidur laaa.. Hang ni x penat kaa??"

Eleh... Kelas pegi baru satu jam... Tapi penat dia macam ko dah buat sepuluh assignment dalam masa satu jam... Haaa... Rasa bersalah kan?

Haaa tuuu dia...
Bila ditanya kenapa suka tido jawapannya

"Tidur boleh mengurangkan berat badan"

Hmm...
Orang camni aku patut tembak jer.
Kesimpulannya, jangan biarkan hidup anda kosong tanpa pengisian...

Post by : Kulat yang sentiasa mengulat dalam bilik




No comments: